کریمی: مجیدی بازیکن خوبی بود و با مربیان بزرگی کار کرده است/ ویلموتس ارزش هزینه‌ای که پرداخت کردیم را نداشت 

مربی و کارشناس فوتبال کشورمان گفت: سرمربی جدید استقلال بازیکن خوبی بوده و با مربیان بزرگی کار کرده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسالگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فیروز کریمی مربی و کارشناس فوتبال کشورمان امروز با حضور در یک برنامه‌ ی تلوزیونی پاسخگوی سوالات مختلفی از جمله وضعیت تیم فوتبال استقلال تهران با حضور فرهاد مجیدی شد. او در ابتدای صحبت هایش و درباره وضعیت این روز‌های خودش اظهار داشت: این روز‌ها در لیگ دسته دوم فوتبال کشور و به عنوان سرمربی تیم فوتبال اترک خراسان شمالی مشغول به کار هستم، استاندار خراسان شمالی از دوستان قدیمی بنده است که برنامه‌های زیادی برای احیای رشته‌های ورزشی در این استان دارد،  ۲ هفته پیش مسابقات کشتی قهرمانی باشگاه‌های جهان را در بجنورد برگزار شد و همین حالا هم مسابقات ورزش باستانی و کشتی محلی  با حضور ۲۶ کشور در شهر بجنورد در حال پیگیری است.

سرمربی اسبق آبی پوشان پایتخت درباره اوضاع این روز‌های آبی پوشان پایتخت عنوان داشت: تا خودم در این تیم حضور نداشته باشم  نمی‌توانم اظهار نظر دقیقی داشته باشم. فرهاد مجیدی جوان و باهوش است، او همچنین از همه پتانسیل‌ها به بهترین شکل استفاده می‌کند. البته کار سخت و مشکل است، اما اگر همه این سرمربی جوان را حمایت کنند او از پس این کار برمی آید.

فیروز کریمی: مجیدی بازیکن خوبی بود و مربیان بزرگی هم کار کرده است/صدرنشینی استراماچونی کاذب بود /ویلموتس ارزش هزینه‌ای که پرداخت کردیم را نداشت 

مجیدی بازیکن خوبی بود و با مربیان بزرگی هم کار کرده است

فیروز کریمی در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا به نظرش فرهاد مجیدی جنم حضور در تیم‌های بزرگ را دارد یا خیر عنوان داشت: جَنَمی که می‌گوید برای بوکس است. جَنَم این نیست که حتما مشت‌ها گره کرده باشد و حتما  آن طرف تجربه کار در تیم‌های بزرگ چه به عنوان مربی چه بازیکن را داشته باشد. با توجه به سوابق مجیدی که از ۱۶ سالگی پیش ما بود، او باهوش است و پتانسیل بالایی  دارد  همچنین با مربیان بزرگی هم کار کرده است. نکته مهم  در تیم‌های پرسپولیس و استقلال تهران آن است که همه با هم یاری کنند و اگر اینگونه نباشد کار سخت می‌شود.   به هر حال فرهاد مجیدی بازیکن بزرگی بوده است، در استقلال زحمت‌های زیادی کشیده است و سابقه بازی‌ها ملی را هم دارد، قطعا اگر همه از او صادقانه حمایت کنند در استقلال موفق خواهد شد.  

او در ادامه و درباره نقش حمایتی هیئت مدیره از فرهاد مجیدی بیان داشت: هیئت مدیره در کنار اینکه باید تصمیمات خوبی برای باشگاه داشته باشد و مصوبات را به اجرا بگذارد، عمده کارش باید  این باشد که مسائل و مشکلات مالی، معیشتی اعضا را  هم در زمان مناسب حل کند، اگر این کار انجام نشود مربی در تیم‌های بزرگی، چون پرسپولیس، استقلال، سپاهان و دیگر تیم‌های پرطرفدار و پر حرارت به مشکل می‌خورد. هیئت مدیره باید به وعده‌هایی که به سرمربی تیمش می‌دهد پایبند باشد، زیرا سرمربی از زیان هیئت مدیره صحبت می‌کند و اگر قول‌ها عملی نشوند، اولین کسی که مورد سوال و جواب قرار می‌گیرد سرمربی است که یا باید از بازیکنان حمایت کند و مقابل هیئت مدیره بایستد، یا این که از هیئت مدیره در خفا حمایت کند، به هر حال در هر صورت یک طرف را از دست می‌دهد.

فرهاد ابزار در اختیار نداشته باشد نمی‌تواند کاری انجام دهد

 فیروز کریمی در پاسخ به این سوال که فرهاد مجیدی می‌تواند در این شرایط که حتی استقلال زمین چمن نداشت و منجر به قهر او شد موفق شود یا خیر بیان داشت: زمانی که ما در استقلال بودیم در ۱۳ زمین تمرین می کردیم. امروز دیگر بعد از گذشت ۱۰، ۱۲ سال نباید استقلال هنوز این مشکل را داشته باشد. هنوز کار آغاز نشده برای مجیدی مشکل به وجود آمده است. او باید نکات فنی را کجا به بازیکنان انتقال دهد؟   این مسائل برای او مشکل ایجاد می‌کند. او بازیکنی بود که ۱۶ سالگی با تیم بزرگسالان کار می‌کرد، صبح در تیم خودشان بود، عصر پیش ما می‌آمد و فوق العاده فعال و سخت کوش بود،   اما اگر ابزار در اختیار نداشته باشد نمی‌تواند کاری انجام بدهد.

فیروز کریمی: مجیدی بازیکن خوبی بود و مربیان بزرگی هم کار کرده است/صدرنشینی استراماچونی کاذب بود /ویلموتس ارزش هزینه‌ای که پرداخت کردیم را نداشت 

صدرنشینی استراماچونی کاذب بود 

سرمربی اسبق تیم فوتبال پاس تهران تحلیلش درباره  حضور استراماچونی در استقلال گفت: تصور می‌کنم استراماچونی در آن زمان می‌دانست که نمی‌تواند تیم را در آن سطح نگه دارد و با این عمل فرار رو به جلو داشت. او صد در صد نمی‌توانست نتیجه بگیرد و با علم بر  اینکه از تیم‌ها یکی، ۲ بازی جلوتر بود و صدرنشین است، ترجیح داد در همین مقطع تیم را تحویل دهد. صدرنشینی او کاذب بود اما پس از آن هم دیدیم بازیکنان استقلال نتایج بدی نگرفتند، استراماچونی  با علم این که تیم‌های دیگر بازی‌های عقب مانده دارند، با عنوان صدرنشینی تیم را گذاشت و رفت. با توجه به اینکه او استقلال را می‌شناخت و می‌دانست این تیم در خارج از کشور هم طرفداران زیادی دارد. او نباید با تماشاگران و طرفداران اینگونه رفتار می‌کرد و کارش غیرورزشی بود. همه می‌دانند تیم‌های ما در قبال خارجی‌ها پول  پرداخت می‌کنند، اما یک سری مسائل به ما تحمیل شد، ما دچار مشکلات بانکی هستیم، اما بالاخره دستمزد‌ها را پرداخت  می‌کنیم. این که او تیم را رها کرد ناجوانمردانه بود.

فدراسیون اگر در سازندگی تبحر ندارد در مُهره سوزی داد

فیروز کریمی درباره حضور سرمربی ایرانی یا خارجی در راس تیم ملی فوتبال ایران گفت: تصور می‌کنم نباید نگاهمان به شرایط فعلی باشد. باید یک مربی کاربلد که راه و چاره را بداند بیاوریم و از  مربیان خوب ایرانی در کنارش بهره ببریم  و با شرایطی فوق العاده آماده راهی جام جهانی شویم. ما نباید یک مُهره دیگر را بسوزانیم. اگر فدراسیون فوتبال در سازندگی تبحر ندارند در سوزاندن حرف اول را می‌زنند و مهره سوزی ما در دنیا زبانزد است،   همه دنبال این هستند از ما تقلید کنند تا بدانند چطور مُهره‌های خوبمان را مثل آب خوردن می‌سوزانیم. قبلا این کار را درباره امیر قلعه نویی انجام داده ایم و بدون باخت او را عزل کردیم. درباره علی دایی با فوتبال خوبی که انجام می‌داد هم چنین  کردیم.

فیروز کریمی: مجیدی بازیکن خوبی بود و مربیان بزرگی هم کار کرده است/صدرنشینی استراماچونی کاذب بود /ویلموتس ارزش هزینه‌ای که پرداخت کردیم را نداشت 

ویلموتس ارزش هزینه ای که پرداخت کردیم را نداشت 

او درباره این که اگر مربی خارجی بیاید بازهم مشکل پرداخت وجود دارد باین داشت: اول منبع هزینه را مشخص کنند تا این مشکل به وجود نیاید، البته در جریان تحریم‌ها هستم، ولی باید راه را پیدا کنند و با مربی کنار بیایند. ما درباره مارک ویلموتس هم مبلغی که  هزینه کردیم ارزش اش را نداشت. ممکن است ویلموتس مربی خوبی باشد، اما ارزش آن هزینه را نداشت. علاوه بر آن معتقدم  قرارداد فوق العاده ضعیف بسته شد و اگر ما شرایط تحریم هم نداشتیم  به راحتی می‌توانستیم مبلغ را پرداخت کنیم، ویلموتس ارزش اش را نداشت. او حتی شرایط دریافت یک سوم این مبلغ را هم نداشت.

امن ترین کشور دنیا هستیم 

فیروز کریمی در پایان و د پاسخ به این سوال که موافق تیم‌های ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هستید یا خیر بیان داشت: اصلا موافق نیستم. آن‌ها دارند به ما زور می‌گویند. این مورد اصلا ارتباطی به ورزش ندارد. یک حادثه‌ای بوده و اشتباهی پیش آمده و نباید آن را به همه چیز ربط بدهند. امن‌ترین فضا را ما داریم. امنیت ما حتی در دنیا بهترین است. ببینید در سراسر دنیا چه اتفاقی می‌افتد. ما امن‌ترین کشور دنیا هستیم و دارند به ما زور می‌گویند. باشگاه ها، سازمان لیگ و فدراسیون باید تصمیم بگیرد. من اگر مربی بودم حاضر نبودم تیم ام در حال اینکه امن‌ترین کشور دنیا را داریم میزبانی را از دست بدهد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
عشقی آقا فیروز
آخرین اخبار